Re: A/D prevodnik a napätova referencia v ATMega328P na Arduine

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Březen 23 15:46:06 CET 2017

Rozdielne vysledky od rozdielneho napajania vyvolavaju podozrenie. Kde si
mal opretu zem pocas toho merania? Ak nie priamo na pine AGND (nie je tak
v DS oznaceny ale ten pin hned vedla AREF a AVCC), no tak schvalne, zapoj
si to znova tak isto a opri hrot o ten pin. A potom ho opri aj o AVCC,
znova priamo pin.

Ja na ATMega128/2561 pouzivam VREF a hodnoty (single-ended) mi lietaju
plusminus dva-tri biny bez toho aby som nejako zvlast nad tym rozmyslal,
IDLE nepouzivam. Na nejakej mega8 som kedysi skusal diferencialny mod a
max. zosilnenie, tam to lietalo poriadne ale to sa zase dalo ocakavat.

Co sa tyka *absolutnej* presnosti, tak to je v rovno v DS napisane, VINT
Internal Voltage Reference min.1.0 typ.1.1 max.1.2 V - mozes si o tom
mysliet co chces, mne sa to napriklad vobec nepaci :-) ale je to tam
cierne na bielom a podla toho sa treba zariadit.

Este je upozornenie v DS zahodit prvu vzorku po prepnuti referencie.