Normy, vzdálenosti zásuvek od vody/odpadů

Milan Cizek cizek.milan na seznam.cz
Čtvrtek Březen 16 18:28:01 CET 2017

Ahoj,

řeším přípravu (sekání a krky) na zásuvky a připojení spotřebičů za novou
kuchyňskou linkou, ale možnosti jsou docela omezené.
Nejvhodnější místo pro zásuvku pro myčku (ta nelze asi připojit přímo, má
takový zvláštní konektor/Bosh) vychází do oblasi, kde jsou řešeny přívody
vody a odpad ke dřezu. Tam bude výsuvný koš a tedy prostor za ním.
Na stejné místo vychází nejlépe také LED zdroj. Ale toto asi nebude schůdné
ani se mi to nelíbí. Jak v takových případech hovoří norma, jaké minimum je
třeba dodržet?
Napravo od popsané části bude myčka následovaná sporákem. Za myčkou údajně
také nesmí nic být. Za sporákem asi také ne, má nějaký režim, kdy zadem z
trouby odchází relativně vlhký vzduch.
LED zdroj případně můžu vytahnout na linku, ale bude to o dost více sekání.

Spíše by mne zajímalo, co si můžu dovolit. Nejproblematičtější je ta zásuvka
pro myčku, protože jejím kabele jsem omezen na 1.8m

Napravo od toho