Re: Problém s procesorem

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Středa Březen 15 23:20:30 CET 2017

Zdravim,

jako kluk jsem dostal od naseho vedouciho za hrst tranzistoru (hrst =
cca 6 kusu!). Byly to KC147 - KC149 ... v plastovem pouzdre jenom s
barevnym pruhem.
Ten clovek delal v Tesle ve vyrobe a rikal nam, jak se vyrabeji.
Tranzistory se delaji v masovem meritku na jedne lince. Pak dojde na
mereni parametru.
A podle toho, ktery kus jeste spadne do ktere tolerance, podle toho
dostane oznaceni. Co nevleze nikam, dava se to jako druha jakost. a kdyz
ani tam, tak to je odpad (rovnou nam rekl, ze ty nase kusy jsou z te
posledni skupiny, ale ze na nase pokusy uplne postaci)
Nam to prislo nejdriv naprosto smesne, pak jednoduse k neuvereni (ze tak
vyspela technika se vyrabi takovym ... no rekneme pravekym zpusobem).
Nakonec jsme to vzali jako fakt a vicemene jsme stejnym zpusobem
pristupovali ke vsemu, co nam proslo rukama.
A tato schppnost 'predvidat' (spis primo ocekavat) toleranci v hodnotach
nam mnohdy zachranila nejednu konstrukci.

:)

   Sam