Re: OT: Zrušení platby

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Úterý Březen 14 21:06:29 CET 2017


Ano
V principu pokud vám někdo okopíruje kartu, tak vám přijde transakce, 
kterou jste neudělal. Jednoduše to řeknete v bance jako reklamaci, pak 
složitě prokážete, že jste to neudělal, protože jste byl třeba zrovna 
zavřenej v kriminále a tím to pro vás končí, transakce se stornuje.
... pak začíná druhá hra, kdy banka začne hledat kdo to byl a jak ho 
potrestat.

To o čem je tento článek je ale trochu jiný případ (myslím, že to není 
moc šťastně popsáno). Tam jde o to, že zákazník zaplatil v obhodě za 
zboží normálně, nejčastěji pípnutím bez pinu (jde to i s pinem, jen je 
to komplikovanější). Karta oznámila terminálu, že se jí transakce zdá 
celkem dobrá, ale že by si to ráda ještě ověřila u své domácí banky. 
Nicméně obchodník preferuje rychlost odbavení a tak má terminál 
nastavený tak, že se spokojí s neurčitým potvrzením od karty a ukončí 
čekání na zákazníka a do pokladny ohlásí, že je hotovo. Vyjede účtenka a 
zákazník odchází. A teď má terminál dost času, takže teprve teď začne 
volat do banky pro to ověření. To zabere třeba minutu, takže zákazník už 
je dávno v trapu. Jenže vydavatelská banka oznámí, že smůla, účet je 
zrušen, nebo je karta evidovaná jako kradená nebo nějaká jiná zábavná 
odpověď. Takže vydavatelská banka je mimo hru, transakci zamítla. 
Obchodník dostane zprávu, že má kartu zadržet, což neudělal a ani se o 
to nepokusil, takže on je ten, kdo prohrál. Pokud má obchodník nějaké 
kontakty v lokálním médiu, tak se může pokoušet dohledat pachatele, ale 
pokud má pachatel dost znalostí (a tento asi má, nebo má jen štěstí), 
tak mají malou šanci na úspěch.

Jen tak pro informaci - tuto techniku používají převážně velké řetězce 
jako tesco nebo shell a normálně si zahrnují tyto náklady do počítaného 
rizika, stejně jako rohlíky snědené na prodejně a podobně. U nás je 
četnost těchto případů velmi malá, takže se to vyplácí.

Drobným obchodníkům s jedním terminálem jejich banka taková kouzla 
nedovolí a ti poctivě čekají až se transakce ověří celá a na všech 
místech. Pak své peníze dostanou i v tom úplně prvním případě, kdy je 
uhradí pojištění té vydavatelské banky

Dne 14.3.2017 v 16:50 Ales Filip napsal(a):
> Dobrý den,
>
> Narazil jsem na tento článek:
> http://www.svoboda.info/zpravy/cerna-kronika/policiste-hledaji-neznameho-muze-z-kameroveho-zaznamu-prodejny/
>
> To jde? Stornovat platbu provedenou na terminálu v obchodě??
>
> S pozdravem,
>
> --
>  Aleš Filip
>  Kutná Hora
>  http://xanadu.khnet.info
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>


Další informace o konferenci Hw-list