Zdroj pro digitrony

Radek Koutsky radek.koutsky na gmail.com
Úterý Březen 14 16:59:30 CET 2017

Dobrý den všem,

Chtěl bych se zeptat, zda má někdo nějaké osvědčené zapojení na napájení
digitronů.

Používám nyní klasické zapojení s Villardem za trafem 24V~  a v pohodě s tím
tahám 8 digitronů naráz.

Chtěl bych si udělat takové retro zapojení pro čítač, ale chtěl bych to
řešit nějakým spínaným zdrojem a multiplexem pro jednotlivé digitrony.
Multiplex je v pohodě, ten si vyřeším.

Zkoušel jsem si na bastl boardu zapojení s MC34063, ale přijde mi, že to má
samo o sobě dost velký klidový odběr (cca 50mA na 12V), při zapojení digitronu
je odběr cca 200mA na 12V.

Nijak extra jsem s tím zatím nelaboroval, zítra se na to chci podívat přes
osciloskop.

Nicméně Villard mi funguje v pohodě, ale přijde mi to dost nekompaktní na
PCB.

Máte někdo nějaké zkušenosti, který obvod je na toto dobrý?

Díky Radek