přístupový systém vs domácí telefon

soteza soteza na soteza.cz
Úterý Březen 14 15:44:34 CET 2017

Zdravím.
Mám takovou situaci. Běžně montujeme přístupáky i paralelně s domácím
telefonem, kdy se čtečkou spíná buď střídavé napětí z napájení DT přímo
na elektrozámek, nebo se kvůli tichosti systému zámek napájí z 12V=
stejně jako přístupák. Nicméně, teď jsem se dostal na instalaci, kde je
stará, ale hodně stará Tesla DT 4+n a čtevery dveře.Čtečka přes optočlen
snímá, zda leze z DT na zámek stříďák(cca 9V~)(vlastní zámek je ale
odpojený a přepojený na 12V=, takže jde jen na ten optočlen). Dvoje
dveře jsou OK, v klidu z DT nic neleze, nebo je to tak malé napětí, že
to optočlen nesepne. Ale další dvoje dveře mají na zámku v klidu cca
10V~ a to ten optočlen bez problémů spíná. Takže je vlastně stále
otevřeno. Jde o to, že při otevření se z DT na zámek dostane o něco víc,
co zámek sepne. Jinak to klidové napětí(pokud tam je) je slabé a zámek
nevybudí. Až se přikrmí uživatelem přes tlačítko.

Jde o to, co udělat nebo jak odsnímat z kabelu pro el. zámek, že
uživatel stisknul tlačítko pro otevření. Myslel jsem, že by se dalo
použít i relátko, to dát na výstup na zámek a pomocí jeho kontaktu
simulovat pro čtečku odchodové tlačítko. Našel jsem jen staré relé z
nějaké ústředny, ale to mi to nesepne. Tak nevím.

Zaplik.

---