Re: Kicad, první zoufalý boj

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Březen 8 00:11:27 CET 2017

Existuje nějaký aktuální CZ tutoriál?
Našel jsem akorát na hw.cz, ale je už nějakej rok starej.

PH

-----Původní zpráva-----
From: David Belohrad
Zacal jsem taky pouzivat KiCad, protoze na altium uz jsem nemel nervy. Kicad
vyzaduje velkou 'lerning curve', ale po odvykaci kure bych rekl, ze je uz ve
velmi pouzitelne stavu. Pro posun jsou 2 funkce move(M) a grab(G), grab hybe
i se spoji. ERC potrebuje na schematu identifikovat kdo je zdroj signalu.
Takze vsechny power spoje, ktere nemaji puvod v soucastce (piny soucasky se
daji oznacit jako pwr_source nebo pwr_sink) musi byt zadeklarovany externi
komponentou PWR_FLAG, ktera se spoji se spojem, ktery ma to pwr mit (napr
spojite tu PWR_FLAG soucastku s +12V, protoze +12 se privadi pres obycejny
barrel jack konektor. Pak vam ERC prestane detektovat chyby stylu missing
drive pin). Nejak nerozumim, proc by drat nemel byt spojeny na soucastku.
Vsechny komponenty v knihovnach maji piny na 100mil gridu. pokud pouzivate
100mil grid i na kresleni spoju, nemel by byt problem. Co se tyce skrytych
pinu to zatim nevim. Pouzival jsem to jenom na to, abych zjistil, jake ma
napajeni nazev. Pokud vytvorite power se stejnym nazvem, piny se automaticky
spoji.

Jinak myslim, ze kicad je docela dobry, vyhovuje mi treba vic nez eagle z
toho duvodu, ze soucastky nejsou pevne spojene s PCB designem. (no flame).
samotny kicad se dost dramaticky vyviji. mam nainstalovanou git verzi a
nestacim se divit, jakym tempem se komituje. to same plati i o knihovnach. v
knihovnach je trochu chaos. Online verze jedou uplne v pohode, ale pokud
chcete prispivat tak, aby to co vyrobite mohli pouzivat i ostatni, je to
docela opruz. Je potreba forknout na githubu kicad-library, ktera obsahuje
pouze schema + 3d. Pridate soucastku, comit do sveho github forku a pak
udelat pull-request do kicad knihoven. Maintaineri jsou docela rychli na
odpoved. Me se podarilo tam dostat celou sadu TEN20-xxxx DCDC konvertoru
pomerne rychle. Co se tyce footprintu, tam je situace docela chaoticka.
_kazda footprint knihovna je samostatny git repozitar na githubu_. V kicad
zdrojacich je maly skript, ktery umi naklonovat vsechny naraz. Problem je,
ze kdyz chcete prispivat, musite forknout vsechny footprint knihovny, na
kterych pracujete. Neni to slozite, ale je to opruz. Bavil jsem se tady v
cernu s jednim z vyvojaru kicadu, a vypada to, ze casem se udelaji nejake
integrovane knihovny.