Spotreba oscilatoru se 4093 (bylo Puvod popularity 555?)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Březen 6 12:50:49 CET 2017

Ještě jsem zapomněl na jednu nelogičnost: Spotřeba se znatelně nelišila mezi
zapojením s 1 vstupem na Vdd a s oběma do RC. Ani prohození vstupů v prvním
případě nic nezměnilo.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Pavel Hudecek
Ano, ten obvyklý dynamický příkon je jasný. Jsou to proudové špičky několik
mA při přepnutí. Velmi krátké, takže průměr dle toho obrázku. Jenže jakmile
se udělá oscilátor dle fig. 18 (220p/220k 20 kHz), stane se statický i
dynamický příkon zanedbatelným. Rozdíl mezi běží 1 hradlo vs. podle něj se
překlápí ostatní, byl 0,45 vs 0,455 mA, nebo něco takového. Když jsem místo
220p dal 10n, spotřeba stejná, jen zmizel ten přírůstek za ostatní.

Pak jsem odpojil blokování, takže se na snímacím odporu 1k objevil průběh
proudu a tam byly vidět ty trojúhelníky. Překvapivé, nikde v DS nezmíněné,
ale logické:-)