Puvod popularity 555?

Pavel Poucha p.poucha na papouch.com
Neděle Březen 5 10:20:29 CET 2017

Zdravím,

taky přidám 2 vzpomínky na NE555.

1) První NE555 mi koupil můj otec od překupníka ve vesnici(Praha 9 -
Sibřina) za 50 Kčs. V době, kdy měl plat 1.700 Kčs. No a pak ten překupník
měl problém a otec musel na Veřejnou bezpečnost (pro mladší: To byla
policie)

2) Pochlubím se, že jsem pak vymyslel "ekvivalent" z tranzistorů a udělal
jsem asi 3 ks, které jsem zalil do Dentacrylu. Fungovalo to kupodiívu v
mnoha zapojeních, kde měla být originální NE555. To jsem pak popsal v
článku v AR, pod názvem "Pro ty kdo nemají NE555". (Nebo "kteří nemají", už
nevím přesně.)

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel