Puvod popularity 555?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Sobota Březen 4 20:54:19 CET 2017

555 je záhadná, jako ženská. Dá se s ní udělat tolik aplikací, že vás až
dech bere, jak na to autor mohl přijít aby to dělalo tolik věcí najednou.

Třeba tohle - generátor obálky zvuku pro syntezátory

http://www.schmitzbits.de/adsr.html

Srovnejte si složitost řešení 555 a tuto tak trochu klasiku:

http://www.paia.com/prodimages/9710schb.gif

nebo co jsou schopni vyplodit dnes

http://www.djerickson.com/synth/photos/ADSR%20FP.bmp

Nebo tady někdo se neobešel bez jednočipu

http://www.synthrotek.com/products/modular-circuits/adsr/

A to jsem ještě kdysi viděl Schmitzovo zapojení jednoduše upravené na HADSR
(Hold-ADSR), ale teď ho nemůžu najít.

Prostě 555 má tolik použití, že je omezuje pouze vaše představivost.