OT: Tenkej klient pro RDP

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Pátek Červen 30 10:12:12 CEST 2017

Dobry den,

resil jsem skoro stejny problem.
Potrebuji mit skoro stale pocitac (jsem linux admin) a nechtelo se mi
tahat ThinkPad X220 (12,5", ale je tezky).

Nakonec jsem to vyresil 2v1 (tablet s klavesnici) "Acer Aspire Switch
10E" http://notebook.cz/clanky/recenze-notebook/2015/acer-aspire-switch-10-e-intel-atom
z Bazose za 3000 Kc (az ho rozbiju, koupim jiny).
Vykonostne zadny zazrak, z 90% ho pouzivam na vzdalenou plochu. I kdyz
je v tabletu Windows 10, neda se nainstalovat bash - Windows jsou 32
bitove.

Na vzdalenou plochu doporucuji vyzkouset Nomachine NX
https://www.nomachine.com/ ve srovnani s RDP je v nekterych vecech
podle me lepsi.
A umi bezet klient/server na Windows i Linuxu. Naproti tomu xrdp
server v linuxu je tragicky.

V Linuxu na RDP klienta jedine "xfreerdp", "rdesktop" je nepouzitelny.

Tenky klient:
na to jsem nedavno zkousel stare Orange Pi PC, ktere se mi uz pres rok
vali doma.
http://www.orangepi.org/orangepipc/
Pouzil jsem https://www.armbian.com/orange-pi-pc/ a NomachineNX.
S chladicem https://goo.gl/dwuFQA funguje na tu cenu prekvapive dobre.
Koupit vykonnejsi model, umim si predstavit pouzivat na normalni
praci.
(Chcete-li, klidne muzu vytvorit ukazkove video, jak to je rychle.)

> Kdyz uz tam budu mit neco takoveho (mam na serveru zdroje vyrazne presahujici pracovni NB - krome grafiky)
Treba KVM umi "PCI passthrough", takze by sla pripojit do virtualu i grafika.