Re[2]: OT. žárové CÍNOVÁNÍ

Brandejs Petr petr.brandejs na orlik.cz
Úterý Červen 27 08:16:50 CEST 2017

Pocínovat povrch asi takový problém nebude, horší to bude s vnitřkem... Viděl jsem cínovat cikány v Bulharsku nádobí. Stačí na to
oheň (táborák), na kterém se to ohřeje, pak měli (ale na Fe věci) kyselinu solnou - asi už dost naředěnou (ve sklenici od nějakého
kompotu, která obsahovala zbytky brouků a trávy - svazek trávy používali místo štětky na roztírání kyseliny) a nastrouhaný cín
na malé kousky. Po ohřátí a aplikaci kyseliny na povrch hodili trochu cínu a hadrem, kterým bych neumyl ani podlahu to roztáhli.
Vysledek? Povrch jako zrcadlo.
Taky se tak prý cínoval vnitřek kádě u nás v pivovaru. Technologie stejná, jen to po kouskách ohřívali letlampou. Ale vždycky byl přístup
k tomu cínovanému povrchu. Nešlo by to elektrolyticky?

P.B.