Bezolovnata pajka - nizkotavitelny kov

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Středa Červen 21 11:03:57 CEST 2017

Jedná se o pájky s přídavkem antimonu, běžně používané bezolovo v převážně japonských výrobcích. Použitím přidaného olova při servisu, klesne teplotní odolnost pájených spojů, hlavně u výkonových prvků. Ale tuším se nejedná o teploty pod 100 stupňů C. Poznatky jsem čerpal na konferenci firmy AbeTec a jejich propagačních materiálech. Vzhledem k tomu, že složení pájek s přídavkem antimonu, případně jiných kovů, dříve i kadmium se dá běžně dohledat včetně jejich teplot tavení, nepovažuju to jen za marketingový kecy.

pg