[MECH] G-code a nastroje

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Červen 14 17:29:02 CEST 2017

Šmarjá, jsem dalek toho, abych psal návody... To musím látku nejdřív
pochopit a až potom z ní psát taháky :)

CAD/CAM - co je k čemu jsem už snad vstřebal ("strategii obrábění" ne a mám
dojem, že mi nadáváte). Že ten "převodní" dxf2gcode je de facto CAM, to mi
taky nějak došlo - ovšem tak, jak funguje teď, by mi (možná prozatím)
vyhovoval.

Mezi tím jsem ovšem zjistil, že zádrhel je úplně jinde: GRBL (včetně
poslední 1.1f) nepodporuje/neumí G41 a 42, takže i když ho nyní v G-kódu
mám, je mi to tak nějak k ničemu a v lepším případě ho GRBL ignoruje.

Nechce se mi věřit, že fakt lidi baví malovat podklady (je asi jedno v čem)
s offsetem, zjevně mi pořád něco uniká - bavíme se samozřejmě o amaterské
kategorii typu "udělal jsem si z dřevotřísky a kolejí k šuplíku CNC router",
kde je odložení nějaké té tisícovky (EUR) směrem k dodavateli CAM SW poměrně
těžko představitelné (to pro mne ostatně taky...).

Takže asi hledám CAM, který bude umět ve výstupu absenci G41/42 obejít
"tvrdým" přepočítáním drah.

A nebo úplně změnit strategii a vykašlat se na GRBL. Ale co místo toho?
Dejme tomu, že mám drivery a motory, takže potřebuju "něco", co je bude
krmit. Laborovat s Mach3 a nějakým PC se skutečným LPT portem se mi vůbec
nechce - obdivuju lidi, co jsou schopní oběhat bazary, koupit patnáct
historických motherboardů a otestovat, který z nich je pro přímé řízení
nejlepší. Mám dojem, že na to už mám k tomu důchodu až příliš blízko :)

Jak už jsem říkal - pořád se ještě topím, ale teď už jsem o kousek dál od
břehu. Jen nevím, jestli je to výhoda...

Pavel Kutina