Re: OT Čerpadlo UPM3 SOLR

Pondělí Červen 12 02:38:09 CEST 2017

Konkrétně tohle čerpadlo neznám, ale dneska se už snad většina čerpadel
dělá tak, že se síť usměrní a pak si to dělá střídačem svůj kmitočet pro
řízení motoru. Výhoda je i o dost vyšší účinnost proti klasice s
asynchronním motorem na 50 Hz. Pak takové čerpadlo můžete napájet třeba
i stejnosměrně ze soláru s patřičným napětím.
Při výběru čerpadla je dneska už potřeba dát pozor, aby se daly obejít
jeho přechytralé funkce a aby se daly nastavit otáčky, jaké chcete. V
baráku mám (jak jsem to postupně kupoval):
Calpeda NCE (jako oběhovka topení) - je to ten starý typ bez regulace
podle tlakového rozdílu. Knoflíkem nastavím otáčky, příkon 5-60W. Nic
jiného neumí. K němu jsem si dobastlil řízení otáček galvanicky
odděleným vstupem 0-5V.
Wilo yonos para, honí mi vodu ze studně přes výměník TČ a do vsakování.
U firmy Regulus (jinde je to stejné) jsem ho musel koupit s něčím. Z
nějakého záhadného důvodu ho prý nemohou prodat samostatně. Má příkon
3-45W, řízení otáček (píšou tam stupně I II III jako u starých čerpadel,
ale jde to mezi nimi řídit plynule) a řízení podle delta p-v.
Grunfos Alpha 25-40 - zatím nemám zkušenosti, bude jako oběhovka pro
chlazení baráku. Vodou ze studně se přes výměník chladí okruh
podlahovky. Má tlačnou výšku jen 4 m, ale taky malý příkon.

Možná než řešit problémy s UPS, bylo by jednodušší použít nějaké
takovéhle čerpadlo a zbastlit k němu step up měnič 12/250V DC.
Anděl