[MECH] Koncove a home spinace

Jiří Nesvacil nesvacil na posys.eu
Středa Červen 7 09:25:55 CEST 2017

Ono kde Vám hrozí kousnutí:

- máte špatně nastaveny body tj. posunute si ručně kolečkem nebo dáte
omylem reset os a zarazí se Vám fréza, kam nechcete

- houpne přívod el. energie, osa Z se Vám posune a jezdíte s ní níže a
frézujete něco jiného

- máte špatný nc g-code, chce si to předem prohlídnout v nějakém view
nebo přejete na prázdno

Koncáky Vám určitě taky pomohou, ale tohle s nimi neošetříte. A
doopravdy to nemá tak velkou sílu tyhle malé mašinky, aby to přetlačily.

Největší problém, pokud s tím chcete dělat díry do krabiček elektroniky
(o tom je toto forum hlavně) je správně doladit počátek obrobku tj. té
krabičky například, aby jste frézoval na správném místě. Občas je dobré
si dát do g-code program, který Vám objede celou krabičku a je vidět,
zda ve všech bodech-osách to sedí. Ono nějakou malou sondu s průměrem
3mm asi nenajdete, aby jste upnul do vřetena a objížděl s tím. Taky to
sdržuje. Metoda papírku je asi nejlepší. Nebo si aspoň upnout nějaké L
profil a k tomu z jedné osy přidávat obrobky. Ono přinesete něco a ono
to nemá ani pravý úhel, aby jste to rozumně upnul a věděl, kde to je.

To nouzové tlačítko tj. vypnout vše budete taky užívat asi opatrně,
protože v ten moment Vám driver pošle kroky a vy ztratíte pozici. Asi
lépe v tom sw přímo vypnout než tím nouzovým tlačítkem. A pokud je to
velký průšvih, že se Vám obrobek uvolnil či s tím něco dělá vřeteno, tak
přijít těsně ke stroji a vypnou to nouzovým tlačítkem je dost
nebezpečný. Lépe bezdrátová klávesníce ihned vypnout ESC atp. než chodit
blíže. Taky to chce před stroj dát nějaký aspoň kousek plexy a nekoukat
přímo do toho, jak to dělá... . A protože jsme přelektrizovaný, tak si
tam umístíte kameru.

Jirka