[MECH] Koncove a home spinace

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Červen 6 21:21:50 CEST 2017

Vím, že jste velký CNC-čkář. Přesto si dovolím drobný nesouhlas:

Cit.: "mašina si přeci po zapnutí musí najít nějaký výchozí bod souřadnic"

Proč _musí_?
Moje praxe:
- Pustím frézku, vřeteno někde stojí. Odjedu s vřetenem někam na kraj
(klávesama, joystickem, kolečkem atd.), aby nezavazelo (osy jsou stále
nezreferované).
- Upnu materiál do nějakého vhodného místa na stole, abych se vešel s
obráběním do rozjezdů stroje.
- Najedu s vřetenem nad polotovar do místa, kde chci začít obrábět,
vyladím výšku, a tady tlačítkem Home na obrazovce nastavím souřadnice
0:0:0. Pokud výšku ladím nějakou sondou nebo přípravkem, tak to pak
nebude 0:0:0 ale nějaké 0:0:Z.
- Spustím obrábění.

Nikde v celém procesu jsem žádnou nulu stroje (tj. pozici referáků) k
ničemu nepotřeboval.

PL