sabotaz na piatok

Neděle Červen 4 23:11:10 CEST 2017

Trabantu se taky říká tráboš a Volkswagenu folcvágn. I když napsané to vypadá
příšerně. nebral bych to tak tragicky.

Teď jsem se kouknul do Wikipedie:
    Již v němčině došlo ke spontánní hovorové (obecné) spodobě do tvaru imbus. V této
    podobě se výraz vyskytuje i v hovorové češtině i v dalších jazycích, například v
    polštině, maďarštině i v ruštině. Artikulační spodoba nb na mb je v češtině běžná i
    u jiných slov (Pámbů, hamba, bombón).

I když ve Wikipedii jistě není vše v pořádku, toto vysvětlení se mi jeví přijatelné
a používat imbus v běžné řeči mi nevadí. Když to budem brát jako hovorovej výraz,
bude to oukej, když bychom se chtěli vyjadřovat spisovně, měli bychom používat
správný název. Tady v konferenci mi hovorovej jazyk nevadí.

D.O.