[MECH] Obrabeci postupy?

Aleš Procháska prochaska na divesoft.cz
Čtvrtek Červen 1 21:07:27 CEST 2017

Omlouvám se za možná trochu matení, asi jsem něco zapomněl napsat. Postup s malým stranovým úběrem a vysokým posuvem je u plexiskla také možný (vysoké otáčky jsou zde jen možnost ze které vyplývá ten vysoký posuv, ne nutnost). Jde o to, že z křehčích plastů jako je plexi je lépe odebírat malé špony aby teplo nevznikalo pokud možno vůbec, z měkkých jako třeba POM které umožňují velké přetvoření zase tlusté, aby teplo "odnesly špony". Natavování špon u plexi je důsledek jejich špatného odstraňování, zadřou se mezi frézu a materiál a tím se teprve nataví. Tady hraje roli už i hmotnost špon, vhodnou volbou otáček a dalších parametrů se dá dosáhnout toho, že jen nepovlávají ve větru a nepřichytávají se elektrostaticky ke všemu kolem, ale odletují od frézy odstředivou silou. Ale nejlepší je samozřejmě zkoušet, vyzkoušený postup pro daný nástroj, stroj a materiál je nade všechna pravidla :-)

Aleš Procháska

>Co se tyka tech reznych rychlosti - zrovna u toho plexi a ABS jsem mel za
>to, ze je to presne naopak - pri vysokych otackach a malych posuvech se mi
>to plexi tavilo velice rado - ano, zasadni otazka je, co je to "plexi".
>Domaci, znacne historicke zasoby (takove to sladce vonici, tvrde, krehke, co
>umi krasny lasturovy lom) sly co nejnizsimi otackami a rychlosti spis
>vysokou. Naopak to soucasne reaguje tak, jak pisete - vysoke otacky, nizky
>posun a spis jen odbrusvat, ale jak dostatecne rychle nevyfoukam piliny,
r>esp. prach, stejne se nalepi  a je zle, misto trojky drazky mam petku.
>Nekde jsem se docetl o vode s jarem prave na to mekke plexi, ale jeste jsem
>to nezkousel.

>Predpokladam, ze zasadni rozdil je v tom, ze moje stare zasoby jsou plexi
l>ite, a ty nove extrudovane (nebo naopak, mam v tom trochu binec, proste to
s>tare je to vyrazne tvrdsi).