Zdroj pro digitrony - hřeje se

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Úterý Červenec 25 21:01:06 CEST 2017

Zdravím,

syn se vrhl na stavbu digitronových hodin. K digitronům jsme udělali
měnič s 555 - schemat je na netu spousta  prakticky totožných:

například zde:

http://www.turbokeu.com/myprojects/nixie/nixie%20psu.gif

Reálné provedení je v příloze.

No a teď problém, zdroj hezky funguje, ale co může se hřeje - cívka,
zkoušel jsem  100uH 2A na toroidu, dále 68uH 4A na "čince" a obě topí
jako život. Dále hřeje dioda 1N4004, ta hřeje asi nejvíce (po 5 minutách
se odletuje)

Také topí tranzistor, použil jsem SPP07N60C3 protože jsem ho měl po ruce
ale podle parametrů by neměl být vyloženě odlišný od IRF740.

Měnič jede na cca 28kHz, zkoušel jsem ho zpomalit, ale kromě toho, že
pískal tak se moc nezměnilo - jen trochu přestala topit dioda.

S měniči moc zkušeností nemám, jak to začít rozmotávat?

Díky

Petr