LED pasky

Středa Červenec 19 22:40:46 CEST 2017

Na stránce mám graf účinnost-doba provozu, vyhrabal jsem ho někde na
webu firmy Cree tuším že pro ledky X-PG.
http://vaelektronik.cz/led_chlaz.html  Pak web změnili a graf zmizel. Ta
závislost poklesu účinnosti na teplotě je tam dost strmá. Ale pokud máte
ledky, od kterých je datasheet a chcete se s tím fakt zabývat, je dobré
se podívat i na závislost účinnosti na teplotě a na proudu. Pak tohle
všechno dát dohromady ... no je to pakárna. Ae když jsem si dělal
osvětlení do baráku a myslel jsem že ty moduly budu dělat i komerčně, tu
práci jsem si s tím dal. Excelovský výpočet je tamtéž a pro libovolné
jiné ledky stačí vykoukat konstanty z grafů v datasheetu a do výpočtu je
dosadit. Ono pak skutečně vychází, že menší proud je výhodnější nejen
pro zvýšení účinnosti (závislost proud-účinnost), ale ještě k tomu
musíte z VA charakteristiky dohledat napětí a závislost účinnosti na
příkonu je pak mnohem strmější. Větší proud znamená vyšší teplotní
rozdíl mezi chipem a chladičem, nároky na chlazení s proudem proto taky
strmě rostou. Pokud je LED pásek vyloženě levná spotřební záležitost,
nejspíš bude optimalizovaný aby tak akorát přežil záruku :-)
Anděl