Kopejtko s podavacem cinu v Lidlu

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Sobota Červenec 15 23:02:33 CEST 2017

Dneska jsem to použil při dělání akupacku pro vrtačku s nabíječkou a DVM,
všecko moduly, takže pájení drátků a drátů a jejich pocínování - no šlo to
mnohem líp než dřív.

Cín tam mám 0,8mm olovnatý, na jedno cvaknutí ujde asi milimetr, ale jak si
ho hrot olízne, tak ho utaví ještě kousek. Cín mi směřuje lehce pod hrot ale
dotýká se ho když ho úplně vysunu. Teplotu mám na max (330), šlo s tím v
pohodě pájet i na velkou plochu 1x2x0,5cm vývodu akupacku.

Je fakt, že to cínem zrovna nešetří, ale možná je to tím, že je tak hezky
poruce a tak ho tam prcnu aby to bylo pěkně zalité, nemusím se trefovat na
chobot vytvarovaný z cínu, mezitím mi drát uhne

Pájení na faston malého vypínače bez odvádění tepla a bez zničení vypínače.
Jde to rychleji.

Zkusil jsem tam dát cívku s 0,3mm cínem, ochotně ho to vzalo a vytlačilo,
ale nepájel jsem s tím (mám ho jenom jednu malou špulku s pár metrama). Ta
špulka je ale přesně na průměr toho trnu na páječce.

SMD zkusím, ale musím si napřed něco vymyslet co udělat, nemám zrovna nic
takového v plánu. Zkoušel jsem tečkovat na univerzálce, tam by to pro SMD
bylo použitelné, na malé plošky by to asi chtělo aby to mělo i zpátečku, aby
se toho cínu neutavilo moc.

Profíci z číny to mají takhle, má to nějak moc knoflíků - asi to má i tu
zpátečku.

https://www.aliexpress.com/item/Automatic-tin-feeding-machine-constant-temperature-soldering-iron-Teclast-iron-F3100-multi-function-foot-soldering-machine/1970220544.html

Zatím to věším na dlouhý šroub na polici nademnou.