Nasobic kapacity

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Úterý Červenec 11 11:21:24 CEST 2017

To zapojenie nie je RC filter, ale RC obvod ;-) Nie je to dvojbran,
ale jednobran, v tomto pripadne kondik s nejakym ESR.

Kedze som s tymto typom zapojeni este nic prakticky nerobil, zobral
som za hrst suciastok a otestoval to.
Skusobne som vzal TL071, pripojil ho na +-10V, foliovy kond 220nF a
odpory 1,5MOhm (R1) a 1kOhm (R2). Toto mi dalo kondik s kapacitou cca
330uF (220nF * (1500/1)) . Tento simulovany kond som nabijal cez odpor
33kOhm na kladnu vetvu napajacieho napatia (10V) - napatie sa pekne
exponencialne blizilo k 10V. Z nuly na 6V (2/3 napajania) to vyliezlo
asi za 11 sekund, Ak si zratas Tau pre 330uF a 33kOhm, dostanes asi
10s, co zhruba sedi.
Potom som tomu 33kOhm odporu priradil seriovo este 100kOhm, dostal som
133kOhm nabijaci odpor, s nim napatie vylezlo na 6V za 47 sekund, co
opat +- sedi s predpokladmi.
Pozri, tu mas aj fotku, aby si videl v akych hi-tech podmienkach som
to testoval https://snag.gy/H0GXKi.jpg

Dňa 11. júla 2017, 9:39, balu <balu na k-net.fr> napísal/a: