Re: trable s stm32f4 a spi

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Pondělí Červenec 10 14:54:10 CEST 2017

>Tie EXTI prerusenia by mali byt nezavisle od modu GPIO (snad s vynimkou Analog

RM0402
7.3.8 External interrupt/wakeup lines
To use external interrupt lines, the port must be configured in input mode,

7.4.1
MODERy[1:0]: Port x configuration bits (y = 0..15)
These bits are written by software to configure the I/O direction mode.
00: Input (reset state)
01: General purpose output mode
10: Alternate function mode        <- SPI NSS
11: Analog mode

> No, jednak je to mcu takze jemu je to lahostajne ci nieco prepina 122x za sekundu alebo nie,
ja vim, jen se mi to nejak prici..
ted jsem to zkousel pomoci HAL funkci ale nejak to nejde.
zkousel jsem i primo zapisem do registru GPIOB -> MODER, ale to zrejme nestaci, asi je treba to vzdy znova inicializovat, nechce se mi to ted zkoumat, zustanu prozatim u te trochy cinu mezi dvema piny...

Diky
V.

> Od: Jan Waclawek <konfera na efton.sk>
> Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 10.07.2017 13:41
> Předmět: Re: trable s stm32f4 a spi
>
>tak pomohlo dat pred funkci SPI cteni jeste vycteni datoveho registru - dummybyte = SPI2->DR;   pak jsou data v poradku.

 Aha to je logicke - ak ste to SPI povolili uz predtym, bude nastaveny RXNE
 z nejakej predchadzajucej transkcie.

 >Nastavil jsem preruseni na nabeznou hranu na vedlejsi pin nez mam ten DRDY, piny propojil.
 >Predpokladam, ze nejde mit to preruseni zapnute kdyz je ten pin pouzity v tom SPI - je to  GPIO_InitStruct.Mode = GPIO_MODE_AF_PP;   versus GPIO_InitStruct.Mode = GPIO_MODE_IT_RISING;  a prepinat to 122x za sekundu nevim jestli by bylo to prave..

 No, jednak je to mcu takze jemu je to lahostajne ci nieco prepina 122x za
 sekundu alebo nie,

 Druhak, nie je to vobec potrebne. Toto je presne ten okamih ked chcete
 nieco, co sa da pomerne lahko vyskusat, ale ten Cube to proste tak nema.
 Tie EXTI prerusenia by mali byt nezavisle od modu GPIO (snad s vynimkou
 Analog, ked sa vypina vstupny Schmidt); len v Cube je to funkcne prepojene
 (mozno sa to EXTI da nejako rozchodit v Cube aj mimo toho mechanizmu v
 GPIO module, ale to ja rozhodne skumat nebudem).

 wek