Ako je to s dlhodobou presnostou frekvencie v rozvodnej sieti

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Leden 31 08:12:16 CET 2017

Za 10 centov bude len  ten kondenzator.
Ako bude vyzerat taka cievka?
To uz je jednoduchsie chytat elektricke pole
Na to staci kus drotu.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of balu
Sent: Monday, January 30, 2017 11:14 PM
To: HW-news
Subject: Re: Ako je to s dlhodobou presnostou frekvencie v rozvodnej sieti

cojaviem... mne to pride celkom trivialne. cievku zapojit do rezonancneho obvodu, naladit na 50Hz a pripojit na vstupy operaku.
Riesenie za 10 centov.

Teraz mame odstavene vsetky urychlovace, takze je elektromagneticky pomerne klud. Sice impedancia nasej internej siete je extremne nizka, takze rusenia nie su velmi prominentne, ale mam s diablikmi ftipnu prihodu. S externymi EMC expertami, ktorych som si minuly rok pozval.
Chcel som, aby ma naucili ako merat vyzarovane rusenie.

Pani dosli perfektne pripraveni, doniesli si vytlacene normy, pekne fixkou zvyraznili limity, tusim 37 dBuV/m. Tak sme si zbalili fidlatka a isli do budovy merat nas 4MW zosilnovac. Rozbalili sme antenu a pristroje a prva otazka bola kde je hranica zariadenia, lebo treba merat
3 metre od zariadenia. Tak som im ukazal, ze zariadenie je vsade okolo nas, cely barak.

Tak sa znova spytali kde je hranica zariadenia. No proste sme sucastou zariadenia...

Tak zacali vysvetlovat, ze taketo meranie nemusi byt uplne presne, lebo spektrak sam moze vyzarovat. Uistil som ich, ze toto urcite nebude nas problem...

Zacali sme merat a na spektraku svietila ciara. Poradil som, nech na vstup spektraku namiesto zosilnovaca radsej zaradia atenuator. Pozerali na mna ze ci mi nehrabe.

Zachvilu si vypytali 20dB atenuator co som mal vo vacku, ze vyzera, ze merame nejakych 110 dBuV/m, ze to je nejake divne. Tak som ich uistil, ze to je presne to co by som ocakaval a ze meranie je velmi pravdepodobne spravne :-)

Tak si naspat zbalili normy a po zbytok dna sme mali sme celkom zabavnu konverzaciu. Myslim, ze diablikov mame viac nez dost :-))

b.