Zapojeni usmernovace

Martin Locker locker na vosrk.cz
Čtvrtek Leden 26 11:29:05 CET 2017

Zdravím,

asi budu vypadat jako hlupák, ale raději se zeptám (už jsem v tom trošku zacyklil).

Mám síťový transformátor, sekundár 2 x 9V (v klidu cca 11V).
Potřebuji získat stejnosměrných 24V a 12V.

První nápad byl spojit vinutí tak, abych měl jedno s odbočkou uprostřed. Potom 24V získám přes můstek a 12V tak, že vezmu střední vývod a krajní vývody trafa přes diodu spojím. Tím sice získám co potřebuji (24V a 12V), ale nemohu to spojit, abych měl společnou zem :-(

Takže varianta 2: opět spojit vinutí, z krajních vývodů přes můstek mám 24V a z jednoho kraje a středu přes druhý můstek mám 12V (sice bude to jedno vinutí více zatížené, ale trafo mám dostatečnou rezervu). Lze nyní to spojit na společnou zem?

Varianta 3: nechat vinutí samostatná, usměrnit výstup můstky každý zvlášť a pak to teprve spojit po usměrnění (12V z jednoho můstku a 24V spojením + a - mezi můstky). Tohle by mělo jít určitě.

Díky z komentář

Martin