[OT] Antimyší ochrana/prevence

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Leden 24 20:53:34 CET 2017

Jasně že to má při takovémto použití svoje mínusy, ale ta cena a
jednoduchost zapojení to vyváží.

Na děrované univerzálce 2,5x2,5mm se dobře dělá se SMD součástkama 0805 nebo
i 0603, ale ty jsou u mě na hranici použitelnosti.

Dáte si před sebe schéma, případně překreslené tak aby seděla orientace
vývoů tranzistorů se SMD pouzdrem a už jenom svištíte s pájkou a pinzetou.
Chyby jsou malé a poměrně snadno opravitelné s odsávačkou a pinzetou,
případně destrukcí prvku kleštěna, rychlost od načmárání do funkčního celku
v krabičce, ve srovnání s běžnými postupy, extrémní. SMD mám v
Aidetek-box-all, omyl v hodnotě je prakticky nulový.

Už jsem několikrát měnil upečený fet, á se říct že je to i snažší než při TH
montáži - pkud je fet úplně přepálený, tak na něj se nalepí další. Pokud je
třeba ho vyndat, tak páječku nastavíte na >400 a jenom štrejchnete a
odsajete, přilepené to jde dolů malýma štípacíma kleštěma (ty elektrikářské,
ne ty univerzální), nebo to vysypete z odsávačky.

----- Původní zpráva -----
Od: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 24. ledna 2017 17:30
Předmět: Re: [OT] Antimyší ochrana/prevence

Udělám to jako malou destičku s konektorem na kalkulačkový adaptér 12V.
Takže bych to piezo chtěl spínat na těch 12V.
Při dostupnosti TDA2822M za 1 Kč je jeho použití asi dobrá cesta.
I když při buzení obdélníkem bude jeho analogová podstata stejně nevyužita,
resp. možná bude spíš na obtíž (větší ztráty). Možná ten polomůstek nebo
kompletní můstek z FETů tady zastane lepší práci.
Ale třeba kecám, nikdy jsem piezo nebudil.

PL