[OT] Auto - denni sviceni v mrazu nezhasne

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Sobota Leden 21 11:24:03 CET 2017

U relátek je voda a mráz větší problém než se zdá, ani se tam nemusí dostat voda,. Stačí když se v něm vhodně srazí
vlhkost. Starší posilovače řízení měly se zamrzáváním problém. Řešilo se to tak, že se po zapnutí s nimi trošku zacvakalo,
většinou to stačilo. Ty relátka tam sloužila k sepnutí vinutí do hvězdy (vinutí motoru nebyla bez napájení sepnuta, aby
nepracoval jako generátor když není napájen a řidič utáhl volant). Ale neříkám, že je to relátkem.