Elektronkovej zasilovac

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Leden 20 20:55:26 CET 2017

On Fri, 20 Jan 2017, Ladislav Vaiz wrote:

> Zkusím reparát :-)
> Trioda je při Ugc = 0 otevřená. Ia roste, tím roste úbytek na katodovém
> odporu, až se dosáhne rovnováhy. To platí pro obě lampy.
> Kladnou půlvlnou na vstupu se více otevře horní lampa. Úbytek na katodovém
> odporu vzroste, napětí katody také vzroste. Finta je v tom, že lampy mají
> spojené katody. Ugc spodní lampy tedy klesne, spodní lampa se přivře.

Jasne,  ten spolecny katodovy odpor mi nejak unikl. Ted uz to dava smysl.
To zapojeni vlastne vytvori polovinu vstupniho napeti na tom spojeni
vsech ctyrech odporu takze vstupni napeti obou lamp je polovina vstupniho
napeti v protifazi. Jednoduse genialni. Cloveka co zacinal s tranzistory
to hned nenapadne.