OT VOIP Optipoint - problem s registraci
Martin Hanek
martin na hanek.net
Čtvrtek Leden 19 10:09:09 CET 2017
Ještě prosím o doplnění informací. Teď jsem si našel, že SIP ALG má
pomáhat přenosu VOIP, ale spíše to přináší problémy. Co to vlastně
způsobuje?
Na našem routeru pfSense údajně SIP ALG není, tam by to mělo být OK, co
se týká portu, asi jste to myslel kvůli napadení zvenku, ale tam máme
povolený přístup na firewallu pouze z IP adresy providera (který dodává
jak Internet tak VOIP) a z IP adresy správce ústředny.
Martin Hanek
Dne 19.1.2017 v 9:56 Tomas Urbanek napsal(a):
> Zavolejte poskytovateli internetu at vypne sip alg a zmente si ten lokalni port pro jistotu.
>
> T
>
> 19. 1. 2017 v 6:56, Martin Hanek <martin na hanek.net>:
>
>> Neco podobneho jsme tuhle resili s nasi telefonni ustrednou, ktera se pres SIP pripojuje k providerove ustredne Asterisk. Melo to 2 kola hledani problemu a reseni:
>> 1) Po vypnuti a zapnuti slo 10 minut volat ven, dovnitr ne. Ac spravce ustredny tvrdil, ze ustredna komunikuje pouze na UDP 5060, komunikovala i na jinem (myslim ze nahodnem pri kazdem spojeni) UDP.
>> 2) Nakonec to dopadlo tak, ze jsme jednu z nasich verejnych IP adres celou presmerovali na ustrednu. Bohuzel jsem to nastavil pouze na TCP, takze pote ustredna po vypnuti zapnuti fungovala 10 minut obema smery (asi jak se prihlasila k providerovi) a pak to zase prestalo. Chvili trvalo nez jsme si toho vsimli, az jsme presmerovali UDP komunikaci, uz to funguje.
>>
>> Martin Hanek
Další informace o konferenci Hw-list