Re: [OT] Auto - snímač polohy vačkového hřídele
Jiří Majzlík Němeček
jirry na centrum.cz
Čtvrtek Leden 19 08:07:00 CET 2017
To je fakt, že sání je vlastně zavřené ventilem. No v každém případě bez
čidla vačky nejde nastartovat.
JMN
Dne 18.1.2017 v 17:20 Tomas Chvatal napsal(a):
>> Překvapivě ale nedokáže žít bez informace, který válec má vlastně
>> plnit ...
>
> To tak neni. Bezne se vstrikuje v case kdy je jeste zavreny saci ventil
> a motor si to pak nasaje az kdyz prijde ten pravy cas.
> Zadne vstriknuti do vyfuk. faze nehrozi.
> (bavime se porad o neprimem vstriku / MPI = vstrik PRED saci ventil)
>
> Pokud Nissan nedokaze zit bez vacky, tak by tvurci sw te jednotky neco
> odflakli,
> ale to se mi porad moc nezda.
>
> s přáním hezkého dne / Best regards
> Tomáš Chvátal
> tchvatal na fordiag.cz
>
> ----- Původní zpráva ----- Od: "Jiří Majzlík Němeček" <jirry na centrum.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Odesláno: 18. ledna 2017 15:54
> Předmět: Re: [OT] Auto - snímač polohy vačkového hřídele
>
>
> Ono to tak nějak je, řekl bych, že přesné časování musí vycházet od
> klikovky, ale že bez něj ŘJ dokáže žít, vystačí si s údaji z vaček. Pak
> časování není přesné - motor nejde do otáček, nemá výkon.
>
> Překvapivě ale nedokáže žít bez informace, který válec má vlastně plnit
> palivem a který zapálit - to proto, aby se nevstřikoval benzín do válce,
> který ho potom nespálený vyfoukne do výfuku. Ale to je čistě moje úvaha.
>
> JMN
>
>
>
> Dne 18.1.2017 v 14:40 Zuffa Jan napsal(a):
>> Zda sa to logicke,
>>
>> vacka sa otoci 1x kym klukovka 2x
>>
>> casovanie je teda viazane na vacku a klukovka len pomocna informacia
>>
>> (meranie posunu v casovani bez ktoreho to nejako ide?)
>>
>>
>>
>> j.
>>
>>
>>
>> *From:*Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] *On Behalf Of *Radek
>> Sztwiorok
>> *Sent:* Wednesday, January 18, 2017 2:34 PM
>> *To:* HW-news
>> *Subject:* Re: [OT] Auto - snímač polohy vačkového hřídele
>>
>>
>>
>> VW to ma take tak, je schopen jt bez cidla kliky treba obligatni 1.6
>>
>>
>>
>> Dne 18. ledna 2017 14:31 Tomas Chvatal <tchvatal na fordiag.cz
>> <mailto:tchvatal na fordiag.cz>> napsal(a):
>>
>> Zapojené nemusí být čidlo na klikovce ...
>>
>>
>> To slysim poprve ze tohle nekdo umoznuje.
>> Ono casovat zapalovani od cidla vacky neni zrovna bezpecne
>> Prave vytahane rozvody = rozcasovani = mozny moc velky predtsih =
>> detonace = poskozeni motoru.
>> Obvzlast na motoru ktery uz ma variabil. vacky. 8-|
>>
>> Jak se to chova kdyz odpojite c.vacky v dobe kdy uz je motor ok / teply
>> a normalne bezi ?
>>
>> s přáním hezkého dne / Best regards
>> Tomáš Chvátal
>> tchvatal na fordiag.cz <mailto:tchvatal na fordiag.cz>
>>
>> ----- Původní zpráva ----- Od: "Jiří Majzlík Němeček" <jirry na centrum.cz
>> <mailto:jirry na centrum.cz>>
>> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>>
>> Odesláno: 18. ledna 2017 14:01
>> Předmět: Re: [OT] Auto - snímač polohy vačkového hřídele
>>
>>
>>
>>
>> JJ, to by dávalo smysl a zpočátku jsem si to myslel taky. S tím starým
>> čidlem vždycky motor na chvilku (cca 1-2 s) naskočí a hezky běží, pak mu
>> ale hodně zakolísají otáčky a často i chcípne. Okamžitě zahlásí chybu
>> čidla (probíhající). Někdy to zakolísání ustojí a pak běží dobře, bez
>> chyby.
>>
>> Když se start takto nepovede cca 3x, chyba se uloží jako trvalá. Když
>> nakonec chytí a dobře běží třeba 5 s, můžu ho okamžitě zhasnout, pak už
>> všechno funguje skvěle (nemyslím tedy, že by to souviselo s teplotou
>> motoru, za pár s se tolik neohřeje).
>>
>> Při odpojeném čidle se to chová podobně s tím, že do normálního běhu se
>> motor nedostane nikdy, vždycky se na chvilinku rozeběhne, potom chcípne
>> a hodí chybu. Myslím tedy, že v batch módu jede, ale když do několika s
>> nedostane údaje z čidla, chcípne.
>>
>> S tím novým čidlem motor sem-tam škytne, ale nenaskočí ani na chvilku a
>> chybu taky nenahlásí. Řekl bych tedy, že ŘJ informace má, ale špatné.
>> Zajímavé je, že neběží ani těch pár s v batch módu.
>>
>> Zapojené nemusí být čidlo na klikovce - to jsem právě řešil před rokem a
>> půl. Motor nešel do otáček a neměl výkon, ale jezdit se s tím dalo.
>> Časování to bralo zřejmě z čidla vačky. Po instalaci nového čidla nešel
>> motor vůbec, ale chyba na diagnostice zmizela - přesně jako teď.
>> Vyřešila to inverze signálu, jako teď.
>>
>> Samozřejmě mě napadlo, jestli to invertované čidlo na klikovce mě teď
>> nenutí použít invertované čidlo na vačce - myslím ale, že by motor měl
>> celkově rozhozené časování, problémy s výkonem a tak, to ale nepozoruju.
>>
>> MALIČKO si myslím, že ten můj motor je nějaký vývojový mezičlánek,
>> protože má např. elektronicky ovládanou škrtící klapku a proměnné
>> časování ventilů, což nebylo úplně standardní. Mohl by tak mít i jinou
>> řídící jednotku...
>>
>> JMN
>>
>>
>>
>>
>>
>> Dne 18.1.2017 v 12:55 Tomas Chvatal napsal(a):
>>
>> Nevim jak konkretne u Nissanu,
>> ale obecne neni cidlo VACKY vubec potreba pro nastartovani benzinoveho
>> (NEprimovstrikoveho) motoru.
>> Staci cidlo kliky.
>>
>> Bez vackoveho jede MPI v semisequent rezimu kdy vstrikuje 2+2 valce
>> najednou.
>> Navic benziny pri startovani nejedou ani v tom semisequent, ale jedou v
>> batch modu
>> a tam se vstrikuje do vsech valcu najednou. Po nastartovani se pak
>> prejde na semi,
>> pripadne na plny sequent (to pokud je a funguje to cidlo vacky).
>>
>> U Fordu Zetec+Duratec toto alespon plati stopro.
>> Tam kdyz cidlo vacky odpojite a nastartujete, tak na chodu motoru
>> nepoznate ze je odpojene.
>> Jen se za par sekund zapise do chyb.
>>
>> s přáním hezkého dne / Best regards
>> Tomáš Chvátal
>> tchvatal na fordiag.cz <mailto:tchvatal na fordiag.cz>
>>
>> ----- Původní zpráva ----- Od: "Jiří Majzlík Němeček" <jirry na centrum.cz
>> <mailto:jirry na centrum.cz>>
>> Komu: "konfera" <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>>
>> Odesláno: 18. ledna 2017 9:56
>> Předmět: [OT] Auto - snímač polohy vačkového hřídele
>>
>>
>> Zdravím všechny,
>>
>> objevil se mi zajímavý problém na autě (Nissan Almera, benzín 1.5 MPI,
>> rok 2004, motor QG15DE). Už jsem ho sice vyřešil, ale chci se na pár
>> věcí zeptat.
>>
>> Za mrazu mi to špatně startovalo, diagnostika ukázala P0340 - čidlo
>> vačkového hřídele. Když už se nastartovat podařilo, auto jelo naprosto
>> normálně a po zbytek dne i skvěle startovalo. Další den ráno - to samé,
>> špatný start, potom celý den vše OK. Takto několik dní v řadě.
>>
>> Koupil jsem tedy čidlo nové, s ním ale auto nestartovalo vůbec,
>> diagnostika ovšem žádnou závadu nenahlásila. Po navrácení starého čidla
>> start problematický (při -15 °C třeba napošesté), pak už vše OK. To jsem
>> zkoušel opakovaně.
>>
>> Staré čidlo (sg1b000):
>> http://www.usedecus.com/en/nissan/primera/engine-cam-crank-shaft-sensor-sg1b000-3613d-a29-630-b20/
>>
>>
>>
>> Nové čidlo (Delphi ss10932):
>> https://www.zbozi.cz/vyrobek/snimac-otacek-vackove-hridele-delphi-df-ss10932/
>>
>>
>>
>>
>> Výstupní signál čidla je 12V obdélník, podle výstupků na vačkovce dává
>> ŘJ informaci o tom, který z válců v horní úvrati má zapálit. Moje úvaha
>> tedy byla, že původní (vadné) čidlo posílalo signál správný, ale
>> nespolehlivě, zatímco nové čidlo ho sice posílá spolehlivě, ale
>> přenesené informace jsou špatné. No a co může být špatné na obdélníku...
>> Udělal jsem tedy tranzistorový invertor a s ním "to funguje" už pár dnů
>> úplně perfektně: dnes ráno -12 °C, start bez sebemenšího zaváhání.
>>
>> Úplně přesně totéž jsem řešil před 1,5 rokem u čidla klikovky, to zase
>> určuje časování zapalování. Sváděl jsem to na chybu dodavatele (e-shop),
>> nebo že jsem špatně hledal v katalogu. Nyní jsem čidlo kupoval jinde,
>> klasicky podle typu auta, VIN, roku výroby, objemu a výkonu motoru - a
>> zase špatně. Pravdou je, že ze tří nabízených alternativ jsem vzal tu
>> nejlevnější.
>>
>> No a teď ty otázky:
>>
>> - Co dělám špatně? Ať prolézám cokoli, vždycky se dostanu na stejné
>> výrobky a zdá se, že prakticky všechny Nissany mají ta čidla stejná,
>> sice s několika katalogovými čísly (možná podle výrobců), ale vzájemně
>> zaměnitelná. Mně na motoru ale nefungují, resp. fungují pouze s
>> invertorem.
>>
>> - Pokud tam nechám ten bastl, jak nejlépe to zapouzdřit, aby to bylo
>> trochu "automotive"? Čidlo je přímo na motoru - mráz, horko, vibrace,
>> slaná voda. Původní bastl jsem zalil tavným lepidlem a omotal
>> vulkanizační páskou.
>>
>> Pokud by na motoru byla jiná závada (třeba vytahaný rozvoďák),
>> předpokládám, že s oběma čidly by se projevila stejně a že bych
>> pozoroval něco dalšího - snížení výkonu, vynechávání a tak. Motor jde
>> ale jako hodinky, stejně tak šel i se starým čidlem - jen ten první
>> ranní start za mrazu byl špatný.
>>
>> Domnívám se, že požadovat po prodejci výměnu čidla je zbytečné, protože
>> to nové čidlo je funkční a podle všech dostupných informací je i určené
>> pro moje auto. Předpokládám tedy, že mi nabídne jiné, ale vlastně stejné
>> čidlo. Stejně tak považuju za zbytečné dávat auto do servisu, asi
>> všichni víme, jak to chodí...
>>
>> Co myslíte?
>>
>> JMN
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Další informace o konferenci Hw-list