Re: [OT] Auto - snímač polohy vačkového hřídele
Petr Labaj
labaj na volny.cz
Středa Leden 18 14:48:34 CET 2017
Co to udělá, když před studeným startem na chvíli fouknete na to čidlo
horkovzduškou,
aby mělo běžnou provozní teplotu?
Co to udělá, když čidlu přidáte kondenzátor do napájení, případně ještě
přes Schottky
diodu, aby chvilkový pokles napětí v sítí neovlivnil napětí na čidle?
PL
******************************
Dne 18.1.2017 v 9:56 Jiří Majzlík Němeček napsal(a):
> Zdravím všechny,
>
> objevil se mi zajímavý problém na autě (Nissan Almera, benzín 1.5 MPI,
> rok 2004, motor QG15DE). Už jsem ho sice vyřešil, ale chci se na pár
> věcí zeptat.
>
> Za mrazu mi to špatně startovalo, diagnostika ukázala P0340 - čidlo
> vačkového hřídele. Když už se nastartovat podařilo, auto jelo naprosto
> normálně a po zbytek dne i skvěle startovalo. Další den ráno - to
> samé, špatný start, potom celý den vše OK. Takto několik dní v řadě.
>
> Koupil jsem tedy čidlo nové, s ním ale auto nestartovalo vůbec,
> diagnostika ovšem žádnou závadu nenahlásila. Po navrácení starého
> čidla start problematický (při -15 °C třeba napošesté), pak už vše OK.
> To jsem zkoušel opakovaně.
>
> Staré čidlo (sg1b000):
> http://www.usedecus.com/en/nissan/primera/engine-cam-crank-shaft-sensor-sg1b000-3613d-a29-630-b20/
>
>
> Nové čidlo (Delphi ss10932):
> https://www.zbozi.cz/vyrobek/snimac-otacek-vackove-hridele-delphi-df-ss10932/
>
>
>
> Výstupní signál čidla je 12V obdélník, podle výstupků na vačkovce dává
> ŘJ informaci o tom, který z válců v horní úvrati má zapálit. Moje
> úvaha tedy byla, že původní (vadné) čidlo posílalo signál správný, ale
> nespolehlivě, zatímco nové čidlo ho sice posílá spolehlivě, ale
> přenesené informace jsou špatné. No a co může být špatné na
> obdélníku... Udělal jsem tedy tranzistorový invertor a s ním "to
> funguje" už pár dnů úplně perfektně: dnes ráno -12 °C, start bez
> sebemenšího zaváhání.
>
> Úplně přesně totéž jsem řešil před 1,5 rokem u čidla klikovky, to zase
> určuje časování zapalování. Sváděl jsem to na chybu dodavatele
> (e-shop), nebo že jsem špatně hledal v katalogu. Nyní jsem čidlo
> kupoval jinde, klasicky podle typu auta, VIN, roku výroby, objemu a
> výkonu motoru - a zase špatně. Pravdou je, že ze tří nabízených
> alternativ jsem vzal tu nejlevnější.
>
> No a teď ty otázky:
>
> - Co dělám špatně? Ať prolézám cokoli, vždycky se dostanu na stejné
> výrobky a zdá se, že prakticky všechny Nissany mají ta čidla stejná,
> sice s několika katalogovými čísly (možná podle výrobců), ale vzájemně
> zaměnitelná. Mně na motoru ale nefungují, resp. fungují pouze s
> invertorem.
>
> - Pokud tam nechám ten bastl, jak nejlépe to zapouzdřit, aby to bylo
> trochu "automotive"? Čidlo je přímo na motoru - mráz, horko, vibrace,
> slaná voda. Původní bastl jsem zalil tavným lepidlem a omotal
> vulkanizační páskou.
>
> Pokud by na motoru byla jiná závada (třeba vytahaný rozvoďák),
> předpokládám, že s oběma čidly by se projevila stejně a že bych
> pozoroval něco dalšího - snížení výkonu, vynechávání a tak. Motor jde
> ale jako hodinky, stejně tak šel i se starým čidlem - jen ten první
> ranní start za mrazu byl špatný.
>
> Domnívám se, že požadovat po prodejci výměnu čidla je zbytečné,
> protože to nové čidlo je funkční a podle všech dostupných informací je
> i určené pro moje auto. Předpokládám tedy, že mi nabídne jiné, ale
> vlastně stejné čidlo. Stejně tak považuju za zbytečné dávat auto do
> servisu, asi všichni víme, jak to chodí...
>
> Co myslíte?
>
> JMN
Další informace o konferenci Hw-list