Spotreba serveru Re: VMware licence

hwnews konference hwnews na cncnet.info
Pondělí Leden 16 12:00:04 CET 2017

Pokud myslite ten druhy CPU tak to je vicemene znouzectnost - ten server ma
dva CPU sokety a ke kazdemu sest soketu pro RAM. Mel jsem obsazeno u
prvniho CPU vsech sest soklu pro RAM - 6x 4GB. Coz je pro me doma nadoraz -
bezi tam trvale uz ted 3 virtualy. Pokud jsem chtel rozsirit RAM musel bych
vymenit vsechny stavajici moduly a koupit 8GB, kterych asi byvalo pomalu a
i ted na ebay jsou vyrazne drazsi nez ty 4GB. A nebo osadit tech dalsich
sest modulu, ale k tomu je nutne CPU - tyhle xeony maji totiz radice pameti
primo v sobe.

Cpu je dneska za hubicku - koupil jsem ho za 270Kc. Navic uz jsem psal jsou
to nejmodernejsi CPUcka co se delaly z rady 55xx a 56xx - takze fakt na to
jake jsou to vykonne a celkem neosizene procaky tak fakt zerou naproste
minimum.

RAMku jsem poridil za 900Kc - to je 150Kc za 4GB modul.

Tech 48GB RAM uz bude snad stacit - potrebuji mit rezervu jednak pri
ruznych migracich na vyssi verze - kde si pak neni problem postavit novy
virtual a v klidu ho vyladit.

Navic tam chci mit jeste desktopovou instalaci kdyz nechci startovat domaci
PC a potrebuji neco poladit treba z venku pres VPNku.

Co se tyka vytizeni - jsou na tom hostovany 4 domeny - nic komercniho, ale
treba ta meteodomena je docela vytizena a hlavne je tim vytizen SQL server
(celkove je tam nasysleno tak 60M zaznamu).

A naposled data - je to server co ma 8 pozic na disky - s tim uz se da
docela pracovat. Nepocitam, ze bych tech disku potreboval vic - respektive
je to draha sranda a hlavne zerouci elektriku. Na druhou stranu rozdil mezi
radicem PERC 6/i co jsem mel a ted tim PERC H700 je opravu nekolik trid -
bez problemu naimportoval puvodni konfigurace, ale umi i migrace na urcite
typy a hlavne rychlost. Konecne se dostavam pri kopirovani ze a na server
tesne pres 100MB/s na 1Gbps siti. Musim to vyzkouset jeste na 10Gbps mezi
virtualy.

No a take jak mi starnou deti tak se naroky zvysuji - mam na 16 portovem
switchi uz asi jen dve pozice volne - takze rodina si zvyka, ze ma data (u
ni jsou to hlavne muzika, filmy a fotky) na jednom miste a vicemene stale k
dispozici.

RV