Opet LED osvetleni

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Sobota Leden 14 00:44:46 CET 2017

No tohle jiste nevim, ale dost silne o tom pochybuji - o potrebe kytek
mit UV - osobne jsem presvedceny ze jim jednoznacne skodi. Mozna, ze to
chtel kvuli rasam, ktere mozna jsou na ne jeste vice citlive.

Co si pamatuji tak rostliny maji dva chlorofyly - jeden reaguje na
cervenou a druhej na modrou slozku - cervena je rustova a modra je
fotosyntetizujici. Tim je zajisteno, ze rostlina roste i pri nasviceni
velmi dlouhym cervenym svetlem a je schopna prorust se nekam na svetlo.

Cekal bych, ze modreho svetla by melo byt tedy zastopupeno vic.

RV

p.s. shodou okolnosti jsem zjistil, ze mi odesla posledni UV zarivka u
zelvy - ma asi 2% UVB a 10% UVA. Zkusil sem tam na zkousku prdnout
zarivku znacenou 009 - na vytvrzovani polymeru - ono je to dost podobny
co se tyka pomeru UVA a UVB, ale zrejme vetsina zareni jsou ty UVcka a
bezneho svetla je minimum. Ve vode to ale delalo docela psi kusy - bylo
to jak kdybych do akvaria pustil sifon - vsude se udelaly bublinky - i
na zelve. Nicmene i pet metru od akvarka a pres jeho sklo jsem to UVcko
citil ve vocich tak jsem to zase uklidil.