Re: začátečník, arduino, i2c

Úterý Leden 10 21:40:37 CET 2017

On 10 Jan 2017 at 12:03, ZU1234 wrote:
> Nejsem začátečník - ještě jsem nezačal, ale teoreticky špekuluju a mám
> dotaz:
>
> Pokud destičky typu arduino nebo rpi mají piny například
> pro I2C sběrnici, znamená to že obsluha tohoto protokolu
> je hardwareová - tedy nezatěžující procesor (cpu)?
Obvykle ano, ale ne nutně. "Arduino" a další *ina můžou být postavené i nad
procesorem, který hardwarový modul nemá a dělá se to softwarově, ale pro uživatele
to nemusí být vidět.

> Bude proto použití těchto pinů bude podstatně rychlejší než
> komunikace stejným protokolem na jiných pinech?
Rychlejší komunikace drátama to nebude, ale bude to míň žrát strojový čas, než kdyby
to bylo softwarovým taháním za nitky. Což ale ve výsledku nemusí nic znamenat,
protože to může zakrýt knihovna napsaná s blokujícími voláními, takže se to zpátky
do uživatelova kódu stejně vrátí až po úplném vyslání/příjmu.

> Nebo je to jen úzus (domluva) a defaultní adresa pro standardní knihovnu?
>
> Hledat zdroj informací na této úrovni v češtině je asi naivní, že?
Ještě se kromě knížek co už byly v diskusi zmíněny dají jako zdroj informací použít
lidé. Kdyžtak se stavte na příštím setkání Robodoupěte (11.2. viz robodoupe.cz),
minule jsme to nakousli a já pak ve slabé chvilce přislíbil, že o i2c příště něco
řeknu :-)

D.O.