Nahrada potenciometru sadou prepinacu

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Leden 10 00:46:48 CET 2017

Ahoj,

četl, ale nevybavil si - s detekcí délky pulsy na straně přijímače bych
neměl mít problém. Měření délky přes přerušení a timer je asi
nejjednodušší metoda, jak se doměřit rozumně přesných výsledků, to mne
právě inspirovalo k tomu, vyřešit ten "manuální enkodér" na kanálovém
vstupu.

S tím AD převodem - takhle mi to připadá jako princip spíš pro analogový
kodér, u počítačových souprav bych tohle řešení nečekal. Zkusím se na to
podívat nějakým "koukadlem" - aktuálně tu mám po ruce jen DSO138, a to
bych osciloskopem snad tak úplně nenazýval, tam i ten screenshot půjde
docela blbě, ale snad něco uvidím :)

Tak mám další námět k přemýšlení - stejně bych to chtěl nějak
univerzálně, já to sice chci nabastlit do mých dnes už záložních Futab
(FX14 a FX18, jednu dobu jsem se do nich docela zamiloval), pak možná do
"hlavního" Multiplexu EVO 9 a kolegova Graupnera MX16, ale to to nejdřív
musí trochu chodit... Obávám se ale, že univerzální nebude nic mimo toho
čistě odporového řešení.

Nechám to ale na jindy, dneska už jsem si zničil řídicí jednotku v
kvadkoptéře (Naza32 neustála zřejmě nějaký zákmit od řídící jednotky
gimbalu kamery poté, co se kamera zablokovala a celé se to rozkmitalo -
a ejhle, dva výstupy na STM32F103 už nejsou výstupy), když jsem chtěl
vyměnit procesor, zlikvidoval jsem topné tělísko v mikopájce při výměně
hrotu (on tam nějak zarostl a nechtělo se mu dolů), takže pro dnešek
fakt už raději dost.

Díky.

Pavel Kutina