VMware licence

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pondělí Leden 9 10:39:37 CET 2017

Záleží na požadavcích na náročnost. HP prodává celkem levně už několikátou generaci MicroServerů, což jsou krabice na 4 disky s ne příliš výkonným HW. Největší problém je hw raid řadič, ale na eBay jdou očividně sehnat za pár kaček. A pravděpodobně existuje driver pro VMware, který zpřístupní integrovaný softraid (HP B120) jako jeden disk. Pak tam jde bez problémů provozovat několik virtuálů, limit obvykle není výkon CPU, ale množství paměti, ale to záleží především na použití.
Já na o dvě generace starším stroji provozuju linuxový firewall, linuxový server pro data, web a podobně a virtuální Synology pro záznam z kamer. Ještě je tam výkonnostní rezerva, že si můžu pustit testovací linux nebo testovací XP. Pro provoz nějakýho Windows Server bych musel rozšířit paměť, na to by už 8GB ram nestačilo.
Předpokládám, že Dell bude mít na trhu něco podobnýho, pokud preferujete Delly.
Každopádně pokud nejsou extrémní požadavky na výkon, tak bych se vyhnul starším strojům za pár peněz nebo zadarmo. Jsou to strašně rozežraný věci a většinou tak za rok až dva provozu zaplatí na elektrice pořízení něčeho novějšího nebo nového s nižší spotřebou.