Nahrada potenciometru sadou prepinacu

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Leden 8 20:15:26 CET 2017

S velkou pravdepodobnosti napetovy vystup, ale dokumentaci od radia
nemam, jen neprime dukazy :)

K tomu enkodovani - za normalnich okolnosti je na vstupu potenciometr,
kterym skrz nejake dalsi udelatka ridim sirku pulsu pro jeden konkretni
kanal, pulsy pro dejme tomu osm kanalu se seradi do jednoho ramce, tim,
se nakrmi VF modul a ten to odesle. V modelu je prijimac, ten prijme
ramec, a pulsy (samozrejme se spravnou sirkou) posle ven prislusnemu
servu. To je normalni funkce.

Ja bych rad jeden z techto kanalu rozebral - misto jednoho potenciometru
pripojil treba ty ctyri prepinace, obsluha vi, ze prepinac jedna jsou
nejaka svetla, dva je sirena, tri je... atd. Samozrejme muze byt zapnuta
sirena soucasne se svetlama, takze na strane vysilace mi ten odporovy
prepinac musi vytvorit 16 rozdilnych napetovych delicu, v zavislosti na
nastaveni prepinacu. Samozrejme na tomhle kanalu budou nejake pomocne
funkce, nikoli zadne zivotne dulezite funkce.

V prijimaci na vystup prislusneho kanalu posadim MCU, ktery podle delky
pulsu sepne ci rozepne prislusne vystupni kanaly. Tohle neni problem
napsat, radio je podle vyrobce schopne rozlisit 3096 kroku (asi na
vstupnim AD zahazuji nejaky sum), s rezervou umim bez ztraty kyticky
dekodovat 512 ruznych stavu, vcetne filtrace ruznych vypadku a podobne.

Takze enkodovani opravdu provede hlava tim, ze sepne spinac zrovna te
funkce, kterou chce. A o zbytek se postara dekoder, pripojeny do prijimace.

Pavel Kutina