Nahrada potenciometru sadou prepinacu

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Neděle Leden 8 20:12:55 CET 2017

Povodne som chcel napisat, aby ste dali kondenzatory priamo na prepinaci
kontakt oproti zemi. Tak vam kondenzator podrzi napatie blizke 0V, alebo
+V. V zavislosti na kapacite a realnej dobe prepnutia to myslim vyhovie.
Nevyhoda je, ze pri prepnuti tecie kontaktom prepinaca cely naboj
kondenzatora obmedzeny len ESR a prechodovym odporom kontaktov, t.j.
moze opalovat kontakty.

Umiestnenim kondenzatorov do uzlov, ako som pisal povodne, sa vystupne
napatie nedostane mimo napati, medzi ktorymi sa prepina. Trvanie
medzistavu ste v povodnej otazke nezmienovali. Len vybehnutie napatia z
medzi :-)

miro