[Mech] Zamrzani visaciho zamku

Pátek Leden 6 23:13:21 CET 2017

Přátelé,

pan doktor si postěžoval, že je tu ticho, tak nadhodím takové
zámečnické / strojařské / mechanické téma:

Mám na vratech visací zámek. Nejdřív to byl nějaký FAB, ale nebyl asi
určený na ven, takže trošku korodoval (měl jsem ho tam tak dva roky),
ale co bylo horší, v zimě zamrzal. Není nic blbějšího, než když
potřebujete vyjet s autem a nemůžete otevřít vrata. Nakonec jsem ho
vždycky rozhýbal, ale raději jsem ho vyměnil za jiný (Yale), který je
opravdu určený i na ven. Ten tam mám tak měsíc, ale když mrzne, tak
stejně nejde zlehka, musím s ním zápasit. A to jsem ho hned po
zakoupení namazal, nějakou vazelínou a mazadlem ve spreji, co máme v
práci (není to WDčko).

Potkali jste někdo podobný problém a jak to řešíte? Je nějaké speciální mazadlo?

Ještě doplním, že zámek nevisí kolmo dolů, ale asi tak 30stupňů od
osy, opírá se o ty vrata, líp to nejde.

P.K.