PLCC pouzdra

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Únor 24 17:08:08 CET 2017

Můžu se prosím zeptat na důvod takto celkem zásadního odsudku pouzder PLCC?

Mně se vždy PLCC líbila. Už to bylo SMD, ale současně pro to existovaly
sokly jak v TH provedení, tak v SMD (navíc s výhodou stejné figury, jak
jste sám zmínil).

Pro mocnohové IO to asi není ideální, ale pro 32-84 pinů to bylo velmi fajn.
Dalo se to dobře osazovat ručně a asi i strojově (to jsem ale tehdy nikdy
neřešil), rozměr i při těch 84 pinech byl pořád velmi rozumný.
Rozteč noh byla taková, že se i na tišťáku nižší třídy dal celkem bez
problému udělat průchod mezi nohama.
Dobře se na tom měřilo ručně, ale asi i automatem.
Navíc to bylo dobře standardizované.

Pro prototypovou výrobu byla možnost použití soklu super. Ale dokonce i velcí
kluci používali sokly i v hromadné výrobě. Měl jsem rozdělaný např. nějaký
raný digitální osciloskop od HP, a tam byly všechny PLCC v soklech.
Stejně tak se používaly sokly na procesorech a někdy i na chipsetech v PC AT.

V té době jsem nikdy nezajišťoval hromadou výrobu na SMD linkách, takže
nevím, jestli to nedělalo nějaké zásadní problémy při strojovém osazování
a následném přetavení.

Díky za případnou osvětu.

PL