Je vacsina tovaru v SOS a TME velky cinsky odpad? was: Poptavka pameti

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Únor 23 21:01:36 CET 2017

> Chlapi, vy to berete jako válečné tažení :-)   vždyť já nikomu neradím, aby
> tam nekupoval...

No to nie, ale tvrdite, ze vacsina tovaru je v SOS a TME velky cinsky
odpad. To je dost vazne tvrdenie, ktore ma samozrejme vplyv na to ci budem
u nich nakupovat alebo nie, tak pochopitelne chcem vediet, nakolko je toto
Vase tvrdenie podlozene.

>mně to je pumpička...jen říkám co jsem sám zažil a vím od
> svého spolužáka, který dělal v TME a GME...

Takze Vy ste ten velky cinsky odpad vratane polovodicov u SOS a TME zazili
osobne (a skrz spoluziaka)?

Zaujimave, podla ostatnych, tieto negativne zazitky su epizodicke. A
malokto z nich menoval prave SOS a/alebo TME.

Samozrejme, su to predajcovia "druheho poradia" a nevidite do toho, kde
nakupuju. Ani do toho napriklad, ako s tovarom manipuluju a ako ho
skladuju.

Ano, zazil som aj ja individualne negativne skusenosti s TME aj SOS; a
uplne rovnako som mal negativne skusenosti v tomto smere aj s
"renomovanymi zahranicnymi drogeriami"; vzhladom na to ze zo "zahranicia"
su tie objemy o rad ci dva mensie nez od SOS/TME su aj tie problemy o rad
mensie. Kupodivu aj tam robia ludia a robia chyby, ci uz zamerne alebo
nie. Kazdy takyto problem nahneva, ale vzdy sa to vsak nejako vyriesilo,
inak by stratilo zmysel u nich kupovat.

Ze cast tovaru (typicky elektromechanika a niektore pasivy) je priamo
"cinska" (ale pritom ide o novu vyrobu) ktoru predavaju pod "svojou
znackou" resp. ako noname, je podla mna normalne; toto robia aj spominane
"renomovane zahranicne drogerie". Zakaznik predsa nie je slepy a sprosty a
jednak vidi tu ne-znacku, druhak vidi, ze k danemu prvku je chudobnejsia
ci ziadna dokumentacia - takze ho zakaznik kupuje s vedomim, o co ide, a
to na vymenu za nizsiu cenu oproti znackovemu tovaru. Je to tak aj v
ne-elektro svete, zda sa mi to teda ako celosvetovo a celym ludstvom
akceptovana prax. Takze takyto tovar by som ja osobne do "cinskeho odpadu"
rozhodne nezaradoval.

Ak predajca *deklaruje* tovar ako znackovy a ukaze sa, ze to tak nie je,
tak to je samozrejme velky problem, ale mne osobne sa taketo nikdy nestalo.

Podotykam, ze nerobim nic s vykonovymi tranzistormi, nikdy som nerobil a
dufam ze nikdy ani robit nebudem... ;-)

> GME je snad jeden z nejhorších
> odpadů...tam jsem tedy naposledy koupil něco před 5ti lety...a to byl pouze
> kabel, nikoliv součástky.

No tak to potom asi tazko mozete posudit osobne, ze ci je vacsina tovaru
vratane polovodicov je cinsky odpad, nie?

Ale inak o GME povodne vobec nebola rec. K tomu sa tu vyjadrovat nebudem,
lebo s nimi mam vyznamnejsiu osobnu skusenost naposledy spred takmer 20
rokov. Ak to chcete dalej rozoberat, prosim zalozte si na to vlastne
vlakno alebo jasne oznacene podvlakno.

> Občas si prohlédněte převážně anglické stránky s důkazy, jak vypadá
> originál
> a jak fake...

A to ako presne suvisi s TME a SOS?

> a pokud mě
> chcete ukamenovat,

Nie. Len viete, pan kolega, v tomto fore niekedy idu strasne ulety, ale ked
ide o odbornu vec, tak ma urcitu uroven, a to o dost vyssiu, nez mnohe
fora a weby s elektro zameranim v cz a sk domenach (a nic na tom nemeni
to, ze niektore z nich su com alebo eu :-) ).

Bolo by fajn to zachovat.

Dakujem za pochopenie.

wek