vady a zavady syntaxe roznych asm, was: hlasovy syntezator do jednocipu

konfera na efton.sk konfera na efton.sk
Sobota Únor 18 00:43:00 CET 2017

> kde sa znaky ako $, # ci @ pouzivaju na oznacenie adresovacieho rezimu, alebo priameho operandu, alebo ofsetu alebo sestnastkoveho cisla ci ako nejaky iny modifikator operandu

.. alebo oznacenie pseudoinstrukcie/direktivy alebo komentara....

 > a u kazdeho asembleru inak,

Nedavno som sa takto "vyblbol" s niekolkymi riadkami asm pre arm (a schvalne skuste najst nejaky pouzitelny cheatsheet pre Thumb2/Cortex M, vo vsetkych troch verziach ci kolko ich vlastne je). Hadanka, ako je komentar v gas pre arm? A to pritom sa gas nikdy nehral na nejaku kompatibilitu, vid napr. pseudoinstrukcie.

No a tu sa da oblukom vratit k tomu origo asm k avr - napriek snahe vyvarovat sa chyb inych asm urobili autori jednu fatalnu chybu, a tou je nutena 16-bitova adresacia v kodovom priestore (FLASH). "Vdaka" tomu je obtiazne efektivne zapisat napr. retazcove konstanty alebo rozne tabulky. Toto chvalabohu gas pre avr ignoruje.

Inak ja osobne nevidim nic zle na programovani v asm za pomoci cheatsheetu. Vlastne cokolvek, co som nepouzival niekolko mesiacov, som takto programoval vzdy tak zhruba prvy tyzden (s vynimkou pekla, kde sa bez trvaleho pouzitia cheatsheetu zaobist neda, btsfz a spol si normalny smrtelnik predsa zapamatat nemoze).

wek