power adapter USB

Luboš Rückl lubos.ruckl na gmail.com
Pátek Únor 17 19:48:21 CET 2017

> Nemerali ste nahodou spotrebu naprazdno?

Zkusil jsem ji změřit teď. Bohužel ale nemám důvěryhodný měřicí přístroj.
Mám pouze digitální multimetr nevalné kvality.
Když jsem zdroj zatížil deskou Orange Pi Zero, proud (na straně 230V) byl
asi 15 mA.
To se mi zdá odpovídající.
Proud naprázdno byl však asi 8 mA a to se mi odpovídající nezdá.
Pokud dobře počítám, znamená to spotřebu asi 1,8 W.
Nechal jsem to tak asi jednu hodinu a potom jsem prstem zkoušel teplotu.
Zdroj byl naprosto studený. Předpokládal jsem, že ty skoro 2W by ho alespoň
trochu ohřály.
Možná se ale pletu. Zdroj byl nezakrytovaný a tak není vyloučené, že se
dostatečně chladil okolním vzduchem.

Pokud by to někoho zajímalo, zdroj je řízen čipem OB2358AP.

--
Luboš Rückl