Ako je to s dlhodobou presnostou frekvencie v rozvodnej sieti

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Únor 17 19:36:33 CET 2017

To se vám to měří, když máte měřák. Docela mě to zaujalo, tak jsem si
vyrobil přípravek s STM32F051. Je to sice opřené jen o běžný krystal
8MHz, ale celkem to odpovídá tomu co ukazují Švýcaři. Aby to něco měřilo
a ne jen ukazovalo musel jsem použít docela složitý systém DDS + PLL
udělaný jako software. Kdyby to někoho zajímalo, zatím je to na
http://mujweb.cz/mrazik/tmp/pll.zip
Pokud by se čip opřel o nějaký lepší frekvenční normál, pak by to fakt
měřilo na ty mHz. Teď je to sice ukazuje, ale moc bych tomu nevěřil, ty
krystaly z drogerie nejsou nic moc.

Mrazík