hlasovy syntezator do jednocipu

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Únor 17 17:34:27 CET 2017

Kdysi jsem to zkoušel a kvůli paměti jsem zvolil použití zjednodušeného
průběhu:
- Ve flash je jako "sampl" uložena jen obecná čtvrtka sinusovky, několikrát
pro různé rychlosti.
- Hlásky jsou popsány sérií dvojic čísel, kde každá dvojice definuje, zda se
má generovat kladná, nebo záporná půlsinusovka, jakou má mít hlasitost (asi
4 možnosti) a druhé číslo říká, jak dlouho má ta jedna půlsinusovka trvat.
Čísla jsem "vygeneroval" okoukáním z osciloskopu, což s analogem šlo hodně
špatně, dnes by to byla pohoda.

Hlavní komplikace byla, že hlásky musí mít různé verze pro různé okolí
(přinejmenším aspoň začátek/uvnitř/konec slova). Takže celkový výsledek byl
"ahoj" a pak asi 2 sprostá slova, řečená výborně srozumitelným, ale zjevně
umělým hlasem:-) Data zabírala míň než program a s celou abecedou by se to
do 8k asi vešlo.

Ale bylo to hrozný peklo, psal jsem to v asm a nadával při tom na jeho
autora, protože na rozdíl od x86, kde MOV udělá veškeré datové přenosy, v
tomhle asm má tatáž operace nejmíň 5 názvů a podobně je to i s ADD, SUB, ...
asi protože autor byl línej analyzovat operandy. Pak jsem se naučil C a v
asm pro AVR jsem od té doby napsal tak 3 instrukce (na X86 jsem pak ještě
napsal mazač prvních 128 kB HDD, což vedlo k "opravě" několika zdánlivě
rozbitých disků, ale taky to může být dost zákeřný destruktor dat:-)

PH