vykonovy UZ menic

Pondělí Únor 13 23:00:51 CET 2017

Chemicky to jde čistit kyselinou citronovou, ale při dlouhodobém
působení to leptá i tu měď. I když hodně pomalu. Hodil jsem do 20%
kyseliny citronové cuprextit s 35 um mědí a za 10 dní se to místama
proleptalo skrz. Proto bych nějaké dlouhodobější čištění raději omezil.
Když jsem tou kyselinou čistil trubky (plast), nechal jsem to působit
celý den. Vrstva měkkých usazenin (takové blátíčko) zmizela, ale v
namáhaných místech (kolínko) zůstaly kousky tvrdého rezu. Možná kdybych
tu kyselinu vyměnil za čerstvou, rozpustilo by se všechno - nevím. Asi
jsem udělal blbost, vloni po skončení topné sezóny jsem výměník TČ
nevypláchnul a nechal jsem to tam přes léto. Vypláchnul jsem to až v
zimě, když to přestalo topit a bylo zarostlé komplet všechno. Trubky ze
studně a do vsakování, čerpadlo u studně (topenářská oběhovka) i výměník
TČ. Nevím, jakou sílu má ten ultrazvuk, ale našel jsem někde varování,
pokud se tím čistí osazené desky, že to může na chladičích narušovat
elox. Proto si myslím, že by se tím měly usazeniny rozdrobit, aby pak
šly vypláchnout.
Takže pár obrázků.
http://vaelektronik.cz/fotky/zanesena_trubka.jpg    takhle vypadaly po
roce provozu trubky mezi studní a tepelným čerpadlem.
http://vaelektronik.cz/fotky/.po_cisteni1jpg
http://vaelektronik.cz/fotky/po_cisteni2.jpg            po čištění 20%
kyselinou citrónovou 24 hodin
http://vaelektronik.cz/fotky/vnitrek.jpg vnitřní svazek trubek ve výměníku