dratove prepojky: level guru

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Únor 10 15:59:56 CET 2017

V teorii obvodů je část nazývaná topologie, která se tím snad trochu
zabývá. Při pátku jsem snesl z půdy příslušná skripta a podíval se do
nich. Skutečně je tam jednoduché kritérium pro planaritu obvodu (lze jej
nakreslit v rovině), ale je to omezeno na obvody s prvky, které mají 2
vývody (RLC, zdroje). Ale je to 40 let staré, používá to teorii grafů a
topologii, tedy právě ty kusy matematiky, které se v poslední době hodně
rozvíjejí. Je tedy oprávněný předpoklad, že kolem toho bude už dnes
komplexnější teorie. Ale to by chtělo někoho mladšího, kdo to opravdu
studoval. Další otázkou je praktická použitelnost takové teorie. Hodně
by o tom mohl říct někdo z autorů nějakého autorouteru.

Mrazík