OT: Mysql - jak přiřadit sloupci jednotku

Tom Meinlschmidt hw na meinlschmidt.org
Pátek Únor 10 10:51:16 CET 2017

graphite ma tu vyhodu, ze ma prave rozhrani, ze ktereho se daji tahat
data - a na to pouzivat ruzne funkce.
napr. chcete zobrazit aktualni prumery + maxima z predchoziho dne - to
se da dat jednoduse do grafu, co poskytuje
graphite-api.. vcetne popisku os, logaritmicke osy Y (je-li potreba)
atd. graphite je nastavba na kresleni vlastnich
dashboardu a grafu. Neni problem obrazky cachovat.

dalsi vyhoda graphite je agregace. Muzu si nastavit, ze chci drzet rok
data po 1minute, dalsi rok data po 5minutach a zbytek mi staci
agregovany po dnech az treba do 10let. Takze mate predem omezeny objem
dat, ktery se predem naalokuje, takze nemusi byt strach o kapacity
omezenych medii.

posilani dat je super jednoduchy. metrika ma jmeno s teckama, takze muzu
mit

dum.patro.prvni.mistnost.koupelna.teplota ..
dum.patro.prvni.mistnost.koupelna.vlhkost
dum.patro.prvni.mistnost.kuchyn.teplota

a pri kresleni grafu se da volat napr.
dum.patro.prvni.mistnost.*.teplota -> to vykresli teploty v jednom grafu
ze vsech mistnosti, udela i popisky

v grafane se pak daji udelat i 'sablony', kde pak vyber dat bude treba z
moznosti dum.patro.prvni.mistnost.*

tm