Re: OT Vykazování / danění "donations"

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Únor 9 00:37:10 CET 2017

Původní zpráva ze dne 08.02.2017 od Pavel Troller:

> Ale: Musí se to nějak evidovat / danit ? Chápu-li to dobře, je to vlastně
> jakýsi dar. Můj nejstarší už stačil vyzkoumat, že pokud je darovaná hodnota
> nižší než 15000 Kč / rok / dárce, danit se to nemusí. Čili pětidolarové
> donations jsou OK, ale když to přeženu a bude jich řekněme 1000, už to není
> tak malý příjem. Je pořád košer, že se nikde nevykazuje/nedaní ? Bude si
> je muset kluk evidovat a podávat daňové přiznání ? A když mu ještě není
> 18 ? (toto omezení v březnu naštěstí pomine, asi netřeba řešit :-) ).

Ano, pokud příjmy nepřesáhnou 15 tisíc za kalendářní rok, tak žádnou
daň neplatí. Pokud ano, pak je třeba podat daňové přiznání a zaplatit
daň. Za nezletilého syna podává daňové přiznání rodič jménem syna.
Tedy není to příjem rodiče do svého daňového přiznání, ale příjem
dítěte, které má své vlastní daňové přiznání. Jen ho musí podat rodič.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
Skype: callto://clexpert, web: http://www.zahradniksebavi.cz